Contactpersoon module

Profielfoto van Myrna
Myrna Feuerstake

Wil je meer informatie of langskomen op gesprek, mail dan met ons.

Naar overzicht
Antwoord bij opdracht 15

Nuffic Academy
Kortenaerkade 11
2518 AX Den Haag
www.internationalisering.nl


Antwoord bij opdracht 15

A             Stap 5    Stel je doet het verhaal over de hongerige rups. Elke keer als de leerlingen een getal horen, steken ze het goede aantal vingers in de lucht.

B             Stap 4    Hang de flitskaarten naast elkaar op. De kinderen sluiten de ogen. Je haalt één flitskaart weg. De kinderen kijken weer en zeggen welke kaart weg is.

C             Stap 6    Geef alle kinderen een kaartje met een kernwoord erop. Ze lopen door de klas met hun hand omhoog en zoeken een partner. Degene met het kortste haar begint en zegt wat er op het kaartje staat. Dan zegt de andere wat er op het kaartje staat. Ze ruilen het kaartje uit en zoeken een nieuwe partner. Variaties zijn: elkaar vragen wat er op het kaartje staat, zoeken van dezelfde kaartjes; zoeken naar tegenstellingen.

D             Stap 4 of 7   Hang de flitskaarten naast elkaar op. Samen met de kinderen noem je alle woorden in de goede volgorde. De kinderen sluiten de ogen. Je haalt één flitskaart weg. De kinderen kijken weer en noemen weer alle woorden, ook van de kaart die weg is.

E             Stap 5   Zeg vooraf wat de titel van het lied is. Vraag de leerlingen of zij kunnen voorspellen waar het lied over gaat. Vraag ze om op te letten zodat ze kunnen zeggen of dat een goede titel is. Bespreek na afloop of ze zelf een andere titel kunnen verzinnen.